Współczesna biurowość w administracji publicznej. Komentarz do instrukcji biurowej Prezesa Rady Ministrów z 2011 r., red. Halina Robótka, wyd.
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013, ss. 92.
Fragment Wstępu Haliny Robótki:
Zamieszczony w tomie materiał zawiera analizę krytyczną i komentarz naukowy do nowych regulacji współczesnej biurowości w administracji
publicznej, stosowanych od 2011 roku. Zasadniczym celem publikacji jest porównanie zawartości instrukcji z tekstami obowiązujących
przepisów prawnych, z najnowszymi osiągnięciami naukowymi i praktycznymi, zawartymi w licznych opracowaniach naukowych oraz sformułowanie odpowiedzi
na pytanie, czy nowe regulacje je respektują. Może tylko dla pewnego porządku logicznego i jako dodatkowe uzasadnienie podjęcia tego tematu wypada
przypomnieć, że ewolucja naukowa dzieje się raczej na drodze innowacji wprowadzanych do wcześniej znanych i sprawdzonych systemów, że powinno wybierać
się z nich to, co służy praktyce, przy okazji oczyszczając je z elementów anachronicznych i błędnych, a na ich miejsce wprowadzając inne,
skorygowane i lepiej sprawdzające się w praktyce.
Spis treści:
Wstęp - s. 5
Paulina Bunkowska - Organizacja kancelarii - s. 13
Katarzyna Pepłowska - Procedury postępowania z dokumentacją, czyli system kancelaryjny (system biurowości) - s. 33
Dorota Drzewiecka - Obieg pism - s. 51
Magdalena Niedźwiedzka - Rejestry kancelaryjne w tradycyjnym i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją (EZD) - s. 79
Wybrana literatura przedmiotu - s. 91
|
o Bibliotece Zarządcy Dokumentacji
t. 1 - Halina Robótka, Współczesna biurowość
t. 2 - Współczesna dokumentacja urzędowa
t. 3 - Wanda K. Roman, Podstawy zarządzania informacją
t. 4 - Współczesna biurowość w administracji publicznej
t. 5 - Paulina Bunkowska, Marlena Jabłońska, Halina Robótka, Współczesna dokumentacja typowa
t. 6 - Archiwa bieżące. Zagadnienia teoretyczne i praktyczne rozwiązania
t. 7 - Zarządzanie dokumentacją. Badania i dydaktyka
t. 8 - Katarzyna Pepłowska, Archiwa cyfrowe w wybranych krajach europejskich, USA i Australii
t. 9 - Zarządzanie dokumentacją w instytucji. Czynniki sprzyjające i ograniczenia
t. 10 - Dobre praktyki zarządzania dokumentacją
kontakt
|